Free Sale

Free Sale

همه چی با قیمت مناسب اینجا ارائه میشه و تلاش میکنم تا بهترین ها رو براتون بزارم البته رایگان هم داریم .... امیدوارم مورد پسندتون باشه
Free Sale

Free Sale

همه چی با قیمت مناسب اینجا ارائه میشه و تلاش میکنم تا بهترین ها رو براتون بزارم البته رایگان هم داریم .... امیدوارم مورد پسندتون باشه

بررسی عوامل محیطی جغرافیایی و انسانی پارک چیتگر

بررسی عوامل محیطی جغرافیایی و انسانی پارک چیتگر



بررسی عوامل محیطی جغرافیایی و انسانی پارک چیتگر
دسته: آزمون ارشد

فرمت فایل: doc

حجم فایل: 30 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 45


قیمت : 8,000 تومان

پرداخت و دانلود

  

آبرفتهای کنونی

این بخش متشکل از جوان‌ترین نهشته‌های رودخانه با سیلابی است و در بستر رودخانه با سیلابی است و در بستر رودخانه، مسیل‌ها پادگانه های آبرفتی، مخروط افکنه‌های جوان و کالها بر جای گذاشته شده است. دشت جنوب تهران از این آبرفت پوشیده شده است. به طور کلی رسوبات در شمال تهران از رسوبات دانه درشت منفصل) قلوه سنگ، شن‌گرد شده بدون سیمان)، و در جنوب تهران رسوبات دانه ریز (سیلت و رس) تشکیل شده است، آبرفتهای کنونی که اکثراً به صورت رسوبات منفصل هستند کاملاً نفوذ‌پذیر بوده و مقاومت مکانیکی آنها نسبت به نقاط مختلف متفاوت است.

آزمایشات تجزیه شیمیایی برگ درختان

تجزیه شیمیایی برگ گیاهان بهترین روش برای تعیین میزان عناصر موجود در گیاه و برآورد موادغذائی مورد نیاز آنها می‌باشد چرا که نمو گیاهان از غلظت عناصر غذایی موجود در بافتها و برگها تبعیت می‌کند. از روی نتایج تحقیقاتی که روی درختان اقاقیا (پهن برگ) و کاج (سوزنی برگ) انجام شده است (جهاد تحقیقات آب و خاک، 1379)، میزان عناصر شیمیایی بدین شرح است:

ازت: در برگ درختان کاج بین 0/97- 1/14 درصد و اقاقیا بین 3/1-4 درصد متغیر بوده است لذا باید گفت درختان اقاقیا که یک گونه تثبیت کننده ازت می‌باشند به مراتب بیشتر از درختان کاج ازت را از خاک جذب و در برگها ذخیره کرده است. ازت موجود در گیاهان حداکثر سه درصد است که در درختان کاج به حد ماکزیمم نرسیده است.

فسفر: در سوزنهای کاج بین 0/12- 0/23 درصد و در اقاقیا بین 0/12- 0/17 در صد نوسان دارد یعنی کاج با توجه به شرایط محیطی نسبتاً‌ خشک کمی بیشتر از اقاقیا فسفر را در اندامهای هوایی خود ذخیره کرده است. مقدار متوسط فسفر در گیاهان حداکثر 0/5 درصد است که در هر دو گونه به حد ماکزیمم نمی‌رسد.

پتاسیم: در کاج بین 0/63- 0/76 درصد و اقاقیا بین 0/76- 1/8  درصد نوسان بوده است یعنی اقاقیا نسبت به کاج پتاسیم بیشتری در اندامهای خود دارد. مقدار پتاسیم در گیاهان حداکثر 3 درصد است و در این دو گونه به حد ماکزیمم نمی‌رسد.

کلسیم: در برگ درختان کاج بین 1/54- 2/01 درصد و در اقاقیا بین 3/64- 4/76 درصد متغیر است، یعنی در اقاقیا به حد کافی وجود دارد. مقدار کلسیم در گیاهان حداکثر 4 درصد است و در کاج به ماکزیمم نمی‌رسد.

منیزیم: در کاج بین 0/23- 0/23 درصد و در برگ اقاقیا بین 0/38- 0/64 درصد نوسان دارد. مقدار متوسط منیزیم در گیاهان حداکثر 0/7 درصد است که در هر گونه به حد ماکزیمم نمی‌رسد.

آهن: در کاج بین 91-219 میلی گرم در کیلوگرم و در اقاقیا بین 230- 437 میلی گرم در کیلوگرم در نوسان است. مقدار متوسط آهن در گیاهان حداکثر 200 میلی‌گرم است که در هر گونه ماکزیمم رسیده است.

منگنز: در برگ درختان کاج بین 34-58 میلی‌گرم در کیلوگرم و در اقاقیا بین 103/ 56 میلی‌گرم در کیلوگرم متغیر است. مقدار متوسط منگنز در گیاهان حداکثر 100 میلی‌گرم در کیلوگرم است و در کاج به ماکزیمم نمی‌رسد.

روی: در درختان کاج بین 24-33 میلی‌گرم در کیلوگرم و در اقاقیا حداکثر 100 میلی‌گرم در کیلوگرم است که در هیچ یک از دو گونه به حد ماکزیمم نمی‌رسد.

مس: در درختان کاج بین 4-5 میلی‌گرم در کیلوگرم و در اقاقیا بین 7-9 میلی‌گرم در کیلوگرم متغیر است. مقدار متوسط مس در گیاهان حداکثر 20 میلی‌گرم در کیلوگرم است  که در هر گونه به حد ماکزیمم نمی‌رسد.

در مجموع میانگین عناصر شیمیایی موجود در برگ اقاقیا بیشتر از درختان کاج بوده است. نتایجی را به شرح ذیل می‌دهد.

نتایج حاصله از تجزیه واریانس میانگین فاکتورهای فیزیک و شیمیایی خاک متاثر از نوع جنگل حاصله حاکی از این است که نوع جنگلکاری اثر جدی روی فاکتورهای فیزیکی و شیمیایی خاک مثل عمق (کاج 7/44 و اقاقیا 7/75 سانتیمتر) و هدایت الکتریکی (برای کاج 1/14 و اقاقیا 0/9 میلی‌موهس برسانتی‌متر مکعب) داشته و در مورد سیلت و شن‌ اثر ضعیفتری دارد و روی درصد رس، درصد رطوبت اشباع ، درصد مواد خنثی شونده، درصد کرین آلی و مواد آلی، درصد ازت کل، فسفر و پتاسیم قابل جذب تفاوت معنی‌داری نداشته است. گونه کاج دارای ریشه‌های عمیق نبوده و مواد غذایی را عمدتاً‌ از اعماق خاک تامین می‌کند ولی اقاقیا دارای ریشه‌های عمیق نبوده و مواد غذایی را عمدتاً از اعماق خاک تامین می‌کند ولی اقاقیا دارای ریشه‌های عمیق بوده و فعالیت‌ زیادی در اعماق خاک دارد و اسیدهای آ‎لی نیز ترشح می‌کند بنابراین گونه اقاقیا در جهت تغییرات عمیق خاک روئین موثر است و آنرا افزایش می‌دهد و در نتیجه ذخیره رطوبت در خاک هم بیشتر می‌شود و بستر مناسبی برای گیاهان زیر اشکوب فراهم می‌گردد و اسیدیته خاک را نیز کمی بالا می‌برد ولی گونه کاج اسیدیته خاک را کاهش داده و به حد خنثی رسانده است. مواد آلی خاک نیز که از مهمترین خصوصیات خاک است. تحت تاثیر نوع جنگل قرار دارد یعنی با کاشت گونه کاج درصد کربن خاک بیشتر می‌شود. به هر صورت می‌توان گفت محدوده مورد نظر از حیث حاصلخیزی و کمبود مواد آلی با مشکل جدی مواجه است.

باد: جهت اصلی باد نسبت به فصول مختلف تغییر می‌کند یعنی در فصول سرد (پاییز و زمستان) از غرب به شرق است و در فصول گرم از جنوب غربی به شمال شرقی می‌باشد. بادهای فصل سرد معمولا سرعت زیادی دارند در صورتی که بادهای فصل‌ گرم اغلب ملایم بوده و سرعت کمی دارند. در محدوده سایت نمی‌توان خسارت جدی از جانب بادها متوجه درختان دانست با این حال در برخی نقاط پارک کج شدگی در درختان کاج به علت وزش باد بوده است.

بارش: بر اساس آمار ده‌ ساله 1363 تا 1372 ایستگاه هواشناسی مهرآباد متوسط بارندگی سالیانه 242 میلیمتر می‌باشد. اکثر بارندگی ماهانه مربوط به اسفندماه 1370 با 141.7  میلیمتر و حداقل آن مربوط به ماههای خرداد تا مهر است که بارندگی انجام نشده است. حداکثر بارندگی سالانه در سال 1366 با 289.8  میلیمتر و حداقل آن در سال 1368 با 166.3 میلیمتر بوده است. بیشترین روزهای بارندگی ماهانه در سالهای فوق در مهر ماه 1363 با 17 روز بارندگی اتفاق افتاده است.

 



قیمت : 8,000 تومان

پرداخت و دانلود



بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .





کلمات کلیدی : بررسی عوامل محیطی جغرافیایی و انسانی پارک چیتگر , بررسی عوامل محیطی جغرافیایی و انسانی , پارک چیتگر , محیطی جغرافیایی و انسانی پارک چیتگر , جغرافیایی و انسانی پارک چیتگر , پارک , چیتگر , مقالاتی در مورد پارک چیتگر , مطالبی در مورد پارک چیتگر , پروژه ای در مرود پارک چیتگر

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.